PDF Print E-mail

Recht van de patiënt

roosterDe medewerkers van Dianet Dialysecentra proberen een zo hoog mogelijke kwaliteit van zorg te verlenen.
Dat omvat natuurlijk de technische aspecten van de zorg: patiënten van Dianet moeten ervan overtuigd kunnen zijn dat de medische, verpleegkundige en sociale zorg voldoet aan de moderne maatstaven van de geneeskunde. Maar ook bij de organisatorische aspecten van de zorg wordt gestreefd naar maximale kwaliteit: dit geldt bijvoorbeeld voor de levering van materialen thuis, de afhandeling van de financiën en het inroosteren van dialysebehandelingen.

Even belangrijk als deze 'tastbare' aspecten van de zorg, en soms misschien wel veel belangrijker, is de manier waarop de patiënt benaderd wordt. De leidraad van Dianet is dat een optimale zorg op basis van samenwerking en gelijkwaardigheid tussen patiënt en zorgverleners tot stand moet komen. De patiënt wordt daarbij niet alleen gezien als een mens met een ziekte die op de best mogelijke wijze behandeld en verzorgd moet worden, maar ook als een cliënt, als een mens die in staat èn gerechtigd is een hoge mate van kwaliteit en service te eisen, betrokken te zijn bij de behandeling en die de geleverde zorg ook kan beoordelen.

Uitgebreide informatie treft u aan in de brochure "Rechten van de patiënt". Hiervoor heeft u wel Adobe Acrobat Reader nodig. Klik hier om deze te downloaden.


 
© 2008 Dianet Dialysecentra - Alle rechten voorbehouden