PDF Print E-mail

Klachtenfunctionaris en klachtencommissie

Dianet houdt van een open communicatie en gaat ervan uit dat u - net als wij - problemen graag bespreekbaar maakt. Officiële klachten worden bij ons door Klachtenfunctionaris in behandeling genomen.

U kunt uw klacht schriftelijk middels een klachtenformulier indienen bij de secretaresse van de klachtenfunctionaris. Binnen 1 week ontvangt u een bevestiging. Klachten die op te lossen zijn, worden schriftelijk en/of mondeling door de Klachtenfunctionaris afgehandeld. De klacht wordt wel geregistreerd en u ontvangt een schriftelijke bevestiging. Wanneer het de Klachtenfunctionaris niet lukt om gezamenlijk met cliënt uit de klacht te komen zal in overleg de klacht doorgestuurd worden naar de Klachtencommissie en de directie. De klachtencommissie bestaat uit 4 personen waarvan de voorzitter onafhankelijk is.

Het kan zijn dat de voorzitter de klacht niet ontvankelijk verklaart. U ontvangt dan schriftelijk bericht met de reden waarom uw klacht niet in behandeling wordt genomen. Indien de klacht in behandeling wordt genomen zal door de directie, binnen 4 weken na ontvangst, schriftelijk gereageerd worden aan de klachtencommissie. Daarna wordt een datum vastgesteld om de klacht te bespreken waarbij alle partijen aanwezig of door een gemachtigde vertegenwoordigd zullen zijn. Na de bespreking ontvangen partijen schriftelijk bericht van de klachtencommissie met betrekking tot klachtafhandeling.

Mocht uw klacht niet naar tevredenheid zijn behandeld dan kunt u zich wenden tot de Zorgbelang in uw provincie (www.zorgbelang.nl).

Klachtenformulier downloaden

 
© 2008 Dianet Dialysecentra - Alle rechten voorbehouden