PDF Print E-mail

Cliëntenraad

Zorg is mensenwerk. Dat geldt voor de directie, artsen, verpleegkundigen, alle andere Dianet-medewerkers en onze patiënten. We doen het samen. Om blijvend kwaliteitszorg te kunnen bieden, hebben wij de betrokkenheid van onze patiënten hard nodig. Hun suggesties en ideeën voor verbetering, maar ook de eventuele kritiek van cliënten zijn waardevol. De Cliëntenraad van Dianet speelt daarbij een centrale rol. Die behartigt de gemeenschappelijk belangen van alle cliënten van Dianet. De verplichting voor zorginstellingen om een Cliëntenraad te hebben, is bij de wet geregeld.

De leden van de Cliëntenraad

De leden van de Cliëntenraad zijn cliënten of wettelijke vertegenwoordigers van onze cliënten en worden door de directie benoemd. Zij hebben maximaal twee periodes van 3 jaar zitting. Alle dialysegroepen en dialyselocaties zijn vertegenwoordigd.

Wat doet de Cliëntenraad

De Cliëntenraad wordt geraadpleegd en om advies gevraagd over algemene zaken als:

  • Wijziging van doelstelling of grondslag van Dianet.
  • Samenwerkingen of fusies met andere instellingen
  • Opheffing, verhuizingen of verbouwingen.
  • Belangrijke wijzigingen in de organisatie of werkzaamheden
  • Benoeming directieleden
  • Begroting en jaarrekening
  • Algemeen toelatingsbeleid voor cliënten en beëindiging van zorg.
Ook het algemene beleid rond kwaliteit, klachtenbehandeling, voeding, veiligheid, gezondheid, hygiëne, geestelijke verzorging en maatschappelijke bijstand en recreatiemogelijkheden en ontspanningsactiviteiten komen uitgebreid aan de orde.
De Cliëntenraad komt in principe zes maal per jaar bijeen.

Voor meer informatie over de Cliëntenraad:
Per mail Dit e-mail adres is beschermd tegen spambots, u heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. , via H.J. Surink, voorzitter van de Cliëntenraad of de ambtelijk secretaris, Natalie van Soest (030) 880 81 42.
 
© 2008 Dianet Dialysecentra - Alle rechten voorbehouden